Altijd moeiteloos zichtbaar Marjolein Berger logo

Met deze content maak je meer impact in minder tijd

Wil jij: online zichtbaar worden, een groter bereik creëren, je brand vormgeven, meer bekendheid in je markt krijgen, online klanten aantrekken?

Het antwoord op al deze vragen is… content!

Hellup… wat voor content moet ik dan maken?

Goeie vraag, want er zijn werkelijk wel duizend-en-één mogelijkheden als je denkt aan content. Insta posts, Insta stories, podcasts, blogs, korte video’s, lange video’s… you name it! Het kan allemaal en ze dienen allen hun eigen doel. 

Maar welke content kun jij het beste inzetten om goed zichtbaar te worden en dus die leuke klanten aan te trekken?

Nou, dat kun je het beste doen met:

High return on investment content

Ai, dat klinkt ingewikkeld…  

Valt wel mee hoor, ik leg het je uit!

Stel, jij schrijft een post op Instagram. Je bent hier ongeveer een uurtje mee bezig: je schrijft de tekst en je creëert een afbeelding of carrousel. Je post ‘m op Instagram en wacht vol spanning tot iemand ‘m een hartje geeft.

Je geeft je nu volledig over aan het algoritme van het platform, want:
– niet al jouw volgers zullen het bericht op hun feed voorbij zien komen.
– niet iedereen die jouw bericht voorbij ziet komen zal het tekstje lezen.
– bijna niemand die jouw profiel bezoek leest oudere posts op jouw feed.
– slechts 1% tot 5% van degene die je post zien onderneemt actie op jouw bericht.
– over 48 uur is jouw bericht nergens meer terug te vinden… it’s simply lost in the vortex.

Dit betekent dat de ‘return on investment’ op jouw content dus enorm laag is. Je hebt een uur van je tijd geïnvesteerd in het creëren van de post, maar je hebt er (bijna) niets aan verdiend. Zonde toch?

Je had in datzelfde uur ook een blog kunnen schrijven, een podcast kunnen maken of een video kunnen opnemen. Deze had je op je website kunnen plaatsen en door middel van een bericht op Instagram je publiek op de hoogte kunnen stellen van jouw nieuwe en super waardevolle stuk content!

Nu hoor ik je denken: “Ja, maar dat is toch hetzelfde… die post op insta maakt toch hetzelfde riedeltje door als een ander bericht op het platform?”

Klopt. Maarrr!

De content die op jouw website staat verdwijnt nooit. Het blijft er zo lang staan als dat jij wilt én… 

*Dit is het geheim van de chef…*

Je kunt het steeds opnieuw weer oprakelen, steeds opnieuw weer delen, steeds opnieuw hergebruiken in een andere vorm én… 

Iedereen die het stuk heeft gelezen, beluisterd of bekeken is die ene potentiële leuke nieuwe klant! 

“Echt?!”

Ja echt, want jouw stuk heeft interesse gewekt bij iemand die met een bepaalde vraag zit en die persoon heeft de moeite genomen om haar vertrouwde Instagram Feed te verlaten en jouw website te bezoeken.

En wellicht staat er op jouw website dan nóg meer leuke content die haar interesse wekt… en boem, het zaadje is gepland!

Zo is de return on investment ineens een heel stuk hoger: je hebt nu een uur geïnvesteerd in het creëren van duurzame en langdurige zichtbare content die je nu, maar ook nog over een jaar omzet oplevert. 

Waar kun jij je tijd en energie dan het beste in steken… in een post die slechts 48 uur zichtbaar blijft, of een stuk dat over een jaar nog steeds goed zichtbaar is? Mijn advies: leg je focus op de laatste: return on investment content.

Daarbij heb je nu eindeloze inspiratie voor het creëren van berichten op social media, dus eigenlijk heb je zo 10 vliegen in één klap!

Dus, think of it this way:
Marjolein Berger welke content helpt jouw bedrijf om te groeien?
Marjolein Berger welke content zorgt voor een langdurige zichtbaarheid?
Marjolein Berger welke content zorgt op termijn voor omzet?

Dit is hét jaar om te investeren in waardevolle content

Content is dé manier om op organische wijze nieuwe klanten aan te trekken. De prijzen van advertenties op bijvoorbeeld Facebook en Google gaan momenteel namelijk sky high. Door nu te beginnen met creëren van waardevolle content, heb je er volgend jaar plezier van.

Future you is je dankbaar!

X